Удосконалення управління потоками даних автоматизованої системи управління повітряним рухом
Ключові слова:
управління потоками даних, система управління повітряним рухом, інформаційне навантаженняАнотація
Мета. Вдосконалення управління потоком даних системи управління повітряним рухом Міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького. Дизайн / Метод / Підхід. У дослідженні було послідовно використано такі методи і підходи: системний підхід; моделювання; контент-аналіз; статистичний аналіз; проектний підхід; економічний аналіз. Результати. Розроблено рекомендації щодо оптимізації обробки потоків даних, включаючи вдосконалення технологічних рішень, підвищення рівня автоматизації та впровадження стратегій зниження стресового навантаження на диспетчерів. Досліджено особливості та ефективність управління повітряним рухом і потоками даних мережі автоматизованої системи управління Міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького. Розроблено програму підвищення ефективності управління повітряним рухом і потоками даних мережі автоматизованої системи управління Міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького. Обґрунтовано ефективність реалізації програми удосконалення управління повітряним рухом і потоками даних мережі автоматизованої системи управління Міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького. Теоретичне значення. Досліджено методологічні аспекти управління потоками даних мережі автоматизованої системи управління повітряним рухом. Практичне значення. Розроблено й обґрунтовано напрями підвищення ефективності управління повітряним рухом і потоками даних мережі автоматизованої системи управління Міжнародного аеропорту «Львів» ім. Данила Галицького. Оригінальність / Цінність. Впровадження запропонованих в статті сучасних технічних та методологічних рішень для управління повітряним рухом і автоматизації обробки даних допоможе зменшити ризики, підвищити швидкість прийняття рішень, забезпечити стабільну роботу всіх авіаційних процесів. Обмеження дослідження / Майбутні дослідження. Подальше дослідження механізмів удосконалення управління повітряним рухом і потоками даних в аеропортах є важливим завданням як з наукової, так і з практичної точки зору. Тип статті. Прикладне дослідження.
Завантажити
Посилання
Abdulhak, S., Carvette, A., Shen, K., Goldman, R., Tuck, B., & Li, M. Z. (2024). User Feedback-Informed Interface Design for Flow Management Data and Services (FMDS). arXiv preprint arXiv:2402.12635. https://doi.org/10.48550/arXiv.2402.12635
Aditya, V., Aswin, D. S., Dhaneesh, S. V., Chakravarthy, S., Kumar, B. S., & Venkadavarahan, M. (2024). A review on air traffic flow management optimization: trends, challenges, and future directions. Discover Sustainability, 5(1). https://doi.org/10.1007/s43621-024-00781-7
Bao, J., Kang, J., Zhang, J., Zhang, Z., & Han, J. (2025). A dynamic control method for airport ground movement optimization considering adaptive traffic situation and data-driven conflict priority. Journal of Air Transport Management, 124, 102753. https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2025.102753
Brusakova, O. V. (2019). State Regulation of the Use of Ukrainian Airspace [In Ukrainian]. Scientific Journal of Public and Private Law, 6, 142–148. https://doi.org/10.32844/2618-1258.2019.6.24
Chen, Y., Zhao, Y., & Wu, Y. (2024). Recent progress in air traffic flow management: A review. Journal of Air Transport Management, 116, 102573. https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2024.102573
Hu, H., Sun, J., & Du, B. (2025). Air Traffic Management in Dense Airspace via Network Flow Optimization. Journal of Aerospace Information Systems, 1–14. https://doi.org/10.2514/1.i011474
Jameel, M., Tyburzy, L., Gerdes, I., Pick, A., Hunger, R., & Christoffels, L. (2023). Enabling Digital Air Traffic Controller Assistant through Human-Autonomy Teaming Design. 2023 IEEE/AIAA 42nd Digital Avionics Systems Conference (DASC), 1–9. https://doi.org/10.1109/dasc58513.2023.10311220
Kalashnyk, G., & Kalashnyk-Rybalko, M. (2024a). Architectural Features of a Promising Intelligent Space Weather Data Processing System for Increasing the Efficiency of Radio Equipment of Civil Aviation for the Conditions of Ukraine. In International Conference of Young Professionals “GeoTerrace-2024” (pp. 1–5). Cham: European Association of Geoscientists & Engineers. https://doi.org/10.3997/2214-4609.2024510090
Kalashnyk, G., & Kalashnyk-Rybalko, M. (2024b). Methodology for ensuring the functional stability of aircraft integrated modular avionics complex. Science and technology of the Ukrainian Air Force, 4(53), 30–40. https://doi.org/10.30748/nitps.2023.53.04
Kang, J., Bao, J., Zhang, Z., Zhang, J., & Wang, W. (2025). Dynamic Routing and Scheduling Approach for Aircraft Taxi Automation with Adaptive Surface Situation. Journal of Aerospace Information Systems, 22(3), 189–201. https://doi.org/10.2514/1.i011486
LLC Clarity App. (2021). Financial Reporting of State Enterprise "Lviv Danylo Halytskyi International Airport" for 2021, Legal ID 33073442 [In Ukrainian]. Clarity Project. https://clarity-project.info/edr/33073442/yearly-finances?current_year=2021
LLC Clarity App. (2022). Financial Reporting of State Enterprise "Lviv Danylo Halytskyi International Airport" for 2022, Legal ID 33073442 [In Ukrainian]. Clarity Project. https://clarity-project.info/edr/33073442/yearly-finances?current_year=2022
LLC Clarity App. (2023). Financial Reporting of State Enterprise "Lviv Danylo Halytskyi International Airport" for 2023, Legal ID 33073442 [In Ukrainian]. Clarity Project. https://clarity-project.info/edr/33073442/yearly-finances?current_year=2023
Mashkov, O., Bychkov, A., Kalahnik, G., Shevchenko, V., & Vyshemyrska, S. (2022). Application of the Theory of Functional Stability in the Problems of Covering Territories by Sensory Networks. In International Scientific Conference “Intellectual Systems of Decision Making and Problem of Computational Intelligence” (pp. 266-285). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-16203-9_16
Ministry of Transport of Ukraine. (2010). On Approval of the Instruction on the Organization and Implementation of Objective Control in Air Traffic Services and Production Activities of Civil Aviation of Ukraine, Order No. 872 [In Ukrainian]. Verkhovna Rada of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1103-03
Permiakov, O., Korolyuk, N., Golubnychiy, D., & Skoropaniuk, P. (2021). Algorithm of multifractal loading balance of special purpose information telecommunications networks [In Ukrainian]. Modern Information Technologies in the Sphere of Security and Defense, 42(3), 63–70. https://doi.org/10.33099/2311-7249/2021-42-3-63-70
Pinto Neto, E. C., Baum, D. M., Almeida, J. R. de, Camargo, J. B., & Cugnasca, P. S. (2023). Deep Learning in Air Traffic Management (ATM): A Survey on Applications, Opportunities, and Open Challenges. Aerospace, 10(4), 358. https://doi.org/10.3390/aerospace10040358
Ukrainian State Air Traffic Services Enterprise. (2025). Official website of Ukrainian State Air Traffic Services Enterprise (UkSATSE). http://uksatse.ua
Vaidya, P., & Kamdar, V. (2025). A Modern Approach to Real-Time Air Traffic Management System. arXiv preprint arXiv:2504.03652. https://doi.org/10.48550/arXiv.2504.03652
Wang, H., Huang, J., Deng, T., & Song, Z. (2023). Evaluation and Optimization of Air Traffic Complexity Based on Resilience Metrics. Journal of Advanced Transportation, 2023, 1–16. https://doi.org/10.1155/2023/5692934
Xie, Y., Pongsakornsathien, N., Gardi, A., & Sabatini, R. (2021). Explanation of Machine-Learning Solutions in Air-Traffic Management. Aerospace, 8(8), 224. https://doi.org/10.3390/aerospace8080224
Yousefzadeh Aghdam, M., Kamel Tabbakh, S. R., Mahdavi Chabok, S. J., & Kheyrabadi, M. (2021). Optimization of air traffic management efficiency based on deep learning enriched by the long short-term memory (LSTM) and extreme learning machine (ELM). Journal of Big Data, 8(1). https://doi.org/10.1186/s40537-021-00438-6
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Категорії
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ганна Калашник, Мирослава Калашник-Рибалко, Артем Михайлецький (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі статті, опубліковані в журналі Challenges and Issues of Modern Science, ліцензовані за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY). Це означає, що ви можете:
- Поширювати, копіювати та передавати статтю
- Адаптувати, реміксувати та створювати похідні роботи на основі статті
за умови, що ви надаєте належне посилання на оригінальну роботу, вказуєте ім'я авторів, назву статті, журнал та наявність ліцензії CC BY. Будь-яке використання матеріалів не повинно припускати схвалення авторами або журналом використаного матеріалу.