Digital technology "AR@VR" as a direction for increasing the efficiency of airline business processes
Abstract
Due to the COVID-19 epidemic, physical interaction among people has become limited, leading global companies to turn to augmented and virtual reality technologies, which has become a new impetus for digital transformation. The use of information technologies has become a prerequisite for the development and successful operation of a modern airline in the market. In recent years, image has become a significant managerial resource that affects the effective functioning of an airline, attracting more customers and, as a result, increasing profitability, competitiveness, and profitability [1].
The implementation of information technologies confirms the ability of an airline to effectively manage the consumer value of aviation services and transportation.
The impact of IT on increasing the competitiveness of enterprises has been studied by domestic and foreign scientists, however, the issue of implementing modern information systems in the airline management process in conditions of economic uncertainty has been almost unexplored, thus requiring further research and justification.
The purpose of the article is to study the directions for increasing the efficiency of airline business processes through the implementation of the "AR@VR" digital technology.
Downloads
References
Український авіаційний портал. Режим доступу:. URL: www.aviation.com.ua.
Войтко С. М. Автоматизовані системи управління як ефективні засоби прийняття управлінських рішень [Електронний ре-сурс]. Вісник Львів. ун-ту. 2022. Режим доступу до ресурсу: https://studopedia.ru/13_14954_viznachennya-Indeksu-pributkovostI-rentabelnostI-rI-I-koefItsIyentu-efektivnostI-ARR-InvestitsIy.html.
Кінаш І. А. Інтернет-маркетинг – стратегія розвитку сучас-них підприємств. Сталий розвиток економіки. 2023. № 3. С. 331– 334.
Рибалко Л. П. Застосування сучасних інформаційних систем в управлінні підприємствами [Електронний ресурс]. Серія Економічні науки. 2023. Режим доступу до ресурсу: http://www.bank.gov.ua/doccatalog/document?id=73115
Стефанова Н. А. Формування поняття інтернет-маркетинг на ринку вищої освіти. Креативна економіка. 2022. № 11 (71). С. 75–82.
Семенова А. В. Інтернет-маркетинг в Україні: передумови виникнення, особливості становлення, перспективи розвитку. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2022. № 10. С. 413–417.
Офіційний сайт Міністерства інфраструктури України. Ре-жим доступу: https://mtu.gov.ua/
Підсумки діяльності авіаційної галузі України за 2021-2023 роки. Режим доступу: URL: www.ukraviatrans.gov.ua.
Офіційний сайт Державного комітету статистики України [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua
The Global Information Technology Report 2020: Innovating in the Digital Economy [Електронний ресурс] Режим доступу до ресурсу: http://www3.weforum.org/docs/GITR2016/WEF_GITR_Full_Report.pdf.
Шкляєва Г. О. Інтерактивні маркетингові комунікації у менеджменті підприємства. Економічний нобелівський вісник. 2023. № 1 (7). С. 513–524.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Challenges and Issues of Modern Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
All articles published in the journal Challenges and Issues of Modern Science are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY) license. This means that you are free to:
- Share, copy, and redistribute the article in any medium or format
- Adapt, remix, transform, and build upon the article
as long as you provide appropriate credit to the original work, include the authors' names, article title, journal name, and indicate that the work is licensed under CC BY. Any use of the material should not imply endorsement by the authors or the journal.