Управління інноваційним розвитком міжнародного туризму через створення сприятливих умов для іноземного інвестування
DOI:
https://doi.org/10.15421/cims.4.292Ключові слова:
смарт-туризм, іноземні інвестиції, міжнародний туризм, штучний інтелект, сталий туризмАнотація
Мета. Метою дослідження є аналіз ролі інформаційно-комунікаційних технологій та інноваційних інвестицій у розвитку міжнародного туризму. Акцент зроблено на виявленні інструментів та підходів, що дозволяють підприємствам ефективно реагувати на змінювані потреби туристів і забезпечувати сталий розвиток. Результати. В індустрії туризму, де спостерігається перехід від традиційних підходів у наданні послуг до персоналізованих, впровадження інформаційних технологій дозволяє задовольняти запити будь-якого клієнта максимально та якісно. Дизайн / Метод / Підхід. Стаття розкриває проблему необхідності створення та регулювання іноземного інвестування з метою управління розвитком міжнародного туризму за рахунок використання інновацій як результату науково-технічного прогресу. Теоретичне значення. Досліджено прискорений процес відновлення глобальних показників міжнародного туризму після пандемії COVID-19 та розкрито причини швидкого повернення галузі на колишні показники. Серед причин виділяються впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та використання інноваційних методів надання послуг. Практичне значення. Проаналізовано інструменти, що дозволяють збільшувати попит на туризм, основними з яких є: технологія безконтактної оплати, штучний інтелект, віртуальна та доповнена реальність, які прискорили процеси відновлення. Оригінальність / Цінність. Доведено, що для переходу від парадигми зростання до парадигми сталого розвитку в довгостроковій перспективі лише стійкі інвестиції в туристичний сектор, а саме в штучний інтелект та машинне навчання, дозволять збільшити кількість туристів та їх потреб, що змінюються. Інвестиції в стартапи (альтернативне житло, управління готелями та готельним бізнесом, штучний інтелект та аналітика, літаки та інше) охоплюють різних учасників технології розповсюдження. Обмеження дослідження / Майбутні дослідження. Запропоновано залучення інвестицій для реалізації інноваційних проектів у туристичні регіони, що може стати ефективним інструментом економічного зростання та запорукою процвітання країни. Тип статті. Аналітична.
Завантажити
Посилання
Aida, N., Palupi, W. A., & Husain, F. R. (2023). What is the Role of Tourism, Foreign Direct Investment, and Institutions in Economic Growth in ASEAN? Wseas transactions on environment and development, 19, 571–581. Portico. https://doi.org/10.37394/232015.2023.19.55
Almeida-García, F. (2017). Analysis of tourism policy in a developing country: the case of Morocco. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 10(1), 48–68. https://doi.org/10.1080/19407963.2017.1312420
Antwi, J. (2022). Foreign Direct Investment, Tourism Development, and Economic Growth. In Tourism and Foreign Direct Investment (pp. 145–158). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003155492-11
Arteaga-Alcívar, Y. (2024). Tax incentive policies and attracting foreign investment. Revista VICTEC, 5(9). https://doi.org/10.61395/victec.v5i9.176
Biletska, I., & Romanchukevych, M. (2021). Management of innovative development of tourism enterprises under the conditions of strengthening of globalization processes. Herald of Khmelnytskyi National University, 294(3), 53–57. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-294-3-8
Biletska, N. (2024). Support for attracting investmentsto the development of the tourism sector. Economic Scope, 194, 3–7. https://doi.org/10.30838/ep.194.3-7
Bystrowska, M., Wigger, K., & Liggett, D. (2017). The Use of Information and Communication Technology (ICT) in Managing High Arctic Tourism Sites: A Collective Action Perspective. Resources, 6(3), 33. https://doi.org/10.3390/resources6030033
Damnet, A., Sangnak, D., & Poo-Udom, A. (2024). Thailand’s innovative agritourism in the post COVID-19 new normal: A new paradigm to achieve sustainable development goals. Research in Globalization, 8, 100171. https://doi.org/10.1016/j.resglo.2023.100171
Dzhyndzhoian, V., Khodak, O., & Yakovleva-Melnyk, N. (2024). Activation of digitization processes and introduction of innovative tools in the field of hospitality [In Ukrainian]. Challenges and Issues of Modern Science, 2, 409-421. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/180
Filiuk, S. F. (2022). System of innovation and investment measures of the economic strategy to restore tourism and recreational potential of Ukraine. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology, 7(2), 417–425. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-2-51
Grynko, T., Krupskyi, O., Koshevyi, M., & Maximchuk, O. (2017). Modern Concepts of Financial and Non-Financial Motivation of Service Industries Staff. Journal of advanced research in law and economics, 8(4(26)), 1100-1112. https://journals.aserspublishing.eu/jarle/article/view/1516
Han, X. (2024). Empowering the Global Tourism Workforce: How Digital Transformation Influences HR Development. Journal of the Knowledge Economy, 16(2), 9873–9897. https://doi.org/10.1007/s13132-024-02292-2
Kaur, B. (2019). Foreign Direct Investment: A Growth Engine for Tourism. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.3385163
Khizar, H. M. U., Younas, A., Kumar, S., Akbar, A., & Poulova, P. (2023). The progression of sustainable development goals in tourism: A systematic literature review of past achievements and future promises. Journal of Innovation & Knowledge, 8(4), 100442. https://doi.org/10.1016/j.jik.2023.100442
Komarynets, S., Mykhalchyshyn, N., & Mashtalir, S. (2022). International tourism management based on the sustainable development [In Ukrainian]. Pryazovskyi Economic Herald, 1(30). https://doi.org/10.32840/2522-4263/2022-1-1
Krupskyi, O. (2015). Role of organisational culture in innovation development of tourism and hospitality enterprises providing [In Ukrainian]. Economic Annals-XXI, 155(11-12), 96-99. https://ea21journal.world/index.php/ea-v155-21/
Krupskyi, O., Stukalo, N., Krasnikova, N., & Falko, Y. (2017). Franchising model for expansion of the international travel business. Problems and Perspectives in Management, 15(4), 230–242. https://doi.org/10.21511/ppm.15(4-1).2017.07
McKinsey &Company. (2024). The state of tourism and hospitality 2024. McKinsey & Company. https://e.surl.li/vrraai
MySmartJourney. (2025). An easy-to-use tool for creating digital itineraries for tourist and cultural sites 2025. MySmartJourney. https://mysmartjourney.com/en-ca
Pung, J. M., Houge Mackenzie, S., & Lovelock, B. (2024). Regenerative tourism: Perceptions and insights from tourism destination planners in Aotearoa New Zealand. Journal of Destination Marketing & Management, 32, 100874. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2024.100874
Rasit, N. binti, Singkong, F., & Aralas, S. I. (2020). Tourism and Foreign Direct Investment: An Analysis for Asean Countries. Malaysian Journal of Business and Economics (MJBE), 6(2), 283. https://doi.org/10.51200/mjbe.v0i0.2217
Research and Markets. (2025). Online Travel Booking Market 2025. Research and markets: The world’s largest market research store. https://e.surl.li/jiwfua
Research department Statista. (2025). Travel and tourism trends 2025 - statistics & facts. Statista. https://e.surl.li/aqloco
Sardak, S. E., & Sarkisian, A. S. (2018). Innovative aspects of international tourism development [In Ukrainian]. Economic Scope, 0(138), 18–28. https://doi.org/10.30838/p.es.2224.231018.18.243
Shayakhmetova, L., Maidyrova, A., & Moldazhanov, M. (2020). State Regulation of the Tourism Industry for Attracting International Investment. Journal of Environmental Management and Tourism, 11(6), 1489. https://doi.org/10.14505/jemt.11.6(46).19
Sheviakov, O. V., Krupskyi, O. P., & Slavska, Y. A. (2016). Psychological support of tourism industry development on the Internet [In Ukrainian]. In Regional tourism: Strategy, resources, development perspectives (pp. 92–105). Aktsent PP. https://e.surl.li/qtilgo
Sun, D., Zhou, Y., Ali, Q., & Khan, M. T. I. (2024). The role of digitalization, infrastructure, and economic stability in tourism growth: A pathway towards smart tourism destinations. Natural Resources Forum, 49(2), 1308–1329. https://doi.org/10.1111/1477-8947.12437
UN Tourism. (2024). Global greenfield Investment in tourism Reflects Resilience and Shift Toward Sustainability in 2024. UN Tourism. https://e.surl.li/gxthbi
UN Tourism. (2025). World Tourism Barometer. UN Tourism. https://www.unwto.org/un-tourism-world-tourism-barometer-data
World Tourism Alliance. (2022). World Tourism Innovation and Development Report (2021-2022). World Tourism Alliance. https://e.surl.li/mvqygd
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Категорії
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Volodymyr Dzhyndzhoian, Olha Khodak, Nataliia Yakovlieva-Melnyk (Author)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі статті, опубліковані в журналі Challenges and Issues of Modern Science, ліцензовані за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY). Це означає, що ви можете:
- Поширювати, копіювати та передавати статтю
- Адаптувати, реміксувати та створювати похідні роботи на основі статті
за умови, що ви надаєте належне посилання на оригінальну роботу, вказуєте ім'я авторів, назву статті, журнал та наявність ліцензії CC BY. Будь-яке використання матеріалів не повинно припускати схвалення авторами або журналом використаного матеріалу.