The Use of Additive Technologies in the Training of Student Designers

Authors

Abstract

For modern societal needs, preparing professionals in various fields requires not only the accumulation of theoretical knowledge but also the provision of a suitable level of acquired competencies during education. The acquisition of necessary specialized skills becomes a necessary complement, in addition to traditional higher education. This is especially important and necessary for fields related to technical specialties. One of the tools for improving, analyzing, and enhancing skills is a thorough understanding of the basic principles of various types of additive technologies. Such technologies are highly essential for future designers, engineers, technologists, engine builders, namely students studying in the educational programs of aviation and rocket-space technology, rocket engines, rocket-space complexes, aircraft production technology, and related fields.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Давидов С. О., Давидова А. В., Шевцов В. Ю. Наукові на-правлення кафедри проектування та конструкцій. Системне про-ектування та аналіз характеристик аерокосмічної техніки. 2019. Т. XXVI. С. 39–42.

Сучасні автоматизовані системи для створення виробів но-вої техніки : навч. посіб. / Ю. В. Ткачов та ін. Дніпро : РВВ ДНУ, 2020. 141 с.

Сюркало Б. І., Садикова Я. М. Застосування адитивних тех-нологій в освітній діяльності. Економіка. Фінанси. Право. 2017. № 12. С. 56.

Положення про організацію навчального процесу в НТУУ “КПІ” / ред. Ю. І. Якименко ; уклад.: Г. Б. Варламов та ін. Київ : ІВЦ “ Видавництво «Політехніка»”, 2004. 72 с.

Воденніков С. А., Кісельов Є. М. Положення про розрахун-ково-графічні роботи у Запорізькій державній інженерній акаде-мії. Запоріжжя, 2018. 10 с.

Published

2023-06-06

How to Cite

Davydova, A., Levchenko, V., & Arakelov, S. (2023). The Use of Additive Technologies in the Training of Student Designers. Challenges and Issues of Modern Science, 1, 83-85. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/17

Share