The Use of Additive Technologies in the Training of Student Designers
Abstract
For modern societal needs, preparing professionals in various fields requires not only the accumulation of theoretical knowledge but also the provision of a suitable level of acquired competencies during education. The acquisition of necessary specialized skills becomes a necessary complement, in addition to traditional higher education. This is especially important and necessary for fields related to technical specialties. One of the tools for improving, analyzing, and enhancing skills is a thorough understanding of the basic principles of various types of additive technologies. Such technologies are highly essential for future designers, engineers, technologists, engine builders, namely students studying in the educational programs of aviation and rocket-space technology, rocket engines, rocket-space complexes, aircraft production technology, and related fields.
Downloads
References
Давидов С. О., Давидова А. В., Шевцов В. Ю. Наукові на-правлення кафедри проектування та конструкцій. Системне про-ектування та аналіз характеристик аерокосмічної техніки. 2019. Т. XXVI. С. 39–42.
Сучасні автоматизовані системи для створення виробів но-вої техніки : навч. посіб. / Ю. В. Ткачов та ін. Дніпро : РВВ ДНУ, 2020. 141 с.
Сюркало Б. І., Садикова Я. М. Застосування адитивних тех-нологій в освітній діяльності. Економіка. Фінанси. Право. 2017. № 12. С. 56.
Положення про організацію навчального процесу в НТУУ “КПІ” / ред. Ю. І. Якименко ; уклад.: Г. Б. Варламов та ін. Київ : ІВЦ “ Видавництво «Політехніка»”, 2004. 72 с.
Воденніков С. А., Кісельов Є. М. Положення про розрахун-ково-графічні роботи у Запорізькій державній інженерній акаде-мії. Запоріжжя, 2018. 10 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Challenges and Issues of Modern Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
All articles published in the journal Challenges and Issues of Modern Science are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY) license. This means that you are free to:
- Share, copy, and redistribute the article in any medium or format
- Adapt, remix, transform, and build upon the article
as long as you provide appropriate credit to the original work, include the authors' names, article title, journal name, and indicate that the work is licensed under CC BY. Any use of the material should not imply endorsement by the authors or the journal.