Концептуальна модель удосконалення неакадемічного студентського досвіду в умовах цифрової трансформації вищої освіти
Ключові слова:
цифрова трансформація, студентський досвід, покоління Z, вища освітаАнотація
Мета: Дослідження має на меті розробити концептуальну модель для підвищення позаакадемічного студентського досвіду в контексті цифрової трансформації вищої освіти на основі потреб та очікувань студентів покоління Z. Дизайн/Метод/Підхід: Методологія дослідження базується на системному, студентсько-центрованому та екологічному підходах до проектування освітнього процесу. Теоретичний фундамент включає роботи з дослідження студентського досвіду, характеристик покоління Z та тенденцій цифрової трансформації в університетах. Застосовані методи теоретичного аналізу, синтезу, моделювання та систематизації. Результати: Визначені ключові фактори, що визначають формування позаакадемічного студентського досвіду. Систематизовані потреби та очікування студентів покоління Z у контексті позаакадемічного досвіду. Розроблена концептуальна модель для підвищення позаакадемічного студентського досвіду, включаючи ціннісно-цільовий, суб'єктний, змістовий, технологічний та результативний блоки. Визначені організаційні та педагогічні умови для впровадження моделі. Теоретичні наслідки: Розроблена модель має цілісний та динамічний характер, інтегруючи ключові фактори формування досвіду та враховуючи потреби студентів покоління Z. Структурні блоки моделі забезпечують системне проектування, впровадження та оцінювання позаакадемічного досвіду. Практичні наслідки: Впровадження моделі пов'язане з масштабуванням цифрової інфраструктури університету, переходом до персоналізованих сервісів підтримки, інвентаризацією ресурсів кампусу та розвитком партнерських відносин із зацікавленими сторонами. Це дозволить сформувати сприятливу екосистему позаакадемічного досвіду, забезпечуючи задоволення, самореалізацію та лояльність студентів. Оригінальність/Цінність: Запропонована модель надає комплексний підхід до підвищення позаакадемічного студентського досвіду, враховуючи характеристики студентів покоління Z та тенденції цифрової трансформації вищої освіти.
Завантажити
Посилання
Павлов, Р. А. (2011). Вплив світової фінансової кризи на економіку віртуального світу Second Life. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики, 2(11), 309–316. Retrieved April, 12, 2024 from https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/2691/2732
Павлов, Р. А., & Павлова, Т. С. (2024). Неакадемічний сту-дентський досвід в умовах постмодернізму. European Journal of Management Issues, 32(1), 44–58. https://doi.org/10.15421/192405
Павлова, Т.С., Павлов, Р.А., & Левкович, О.В. (2019). Моде-лі споживання коміксів як варіант постмодерністської соціально-економічної комунікації. In Т.В. Гринько (Ed.), Управління розви-тком суб'єктів підприємництва в умовах викликів ХХІ століття (pp. 313–324). Біла К.О.
Benckendorff, P., Ruhanen, L., & Scott, N. (2009). Decon-structing the Student Experience: A Conceptual Framework. Journal of Hospitality and Tourism Management, 16(1), 84–93. https://doi.org/10.1375/jhtm.16.1.84
Ciobanu, A. (2013). The Role of Student Services in the Im-proving of Student Experience in Higher Education. Procedia - So-cial and Behavioral Sciences, 92, 169–173. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.654
Hernandez-de-Menendez, M., Escobar Díaz, C. A., & Morales-Menendez, R. (2020). Educational experiences with Generation Z. International Journal on Interactive Design and Manufactur-ing, 14(3), 847–859. https://doi.org/10.1007/s12008-020-00674-9
Hudoshnyk, O., & Krupskyi, O. P. (2022). Science and com-ics: from popularization to the discipline of Comics Studies. History of Science and Technology, 12(2), 210–230. https://doi.org/10.32703/2415-7422-2022-12-2-210-230
Kahu, E. R., Picton, C., & Nelson, K. (2019). Pathways to en-gagement: a longitudinal study of the first-year student experience in the educational interface. Higher Education, 79(4), 657–673. https://doi.org/10.1007/s10734-019-00429-w
Krupskiy, O. P. (2014). Organizational culture: nature, types, peculiarities of implementation in Ukraine. Economic Bulletin of the National Mining University scientific journal, 45(45), 29–38. Re-trieved April, 12, 2024 from https://ev.nmu.org.ua/docs/2014/1/EV20141_029-038.pdf
Temple, P., Callender, C., Grove, L., & Kersh, N. (2016). Managing the student experience in English higher education: Differ-ing responses to market pressures. London Review of Educa-tion, 14(1). https://doi.org/10.18546/lre.14.1.05
Zhao, Y., Pinto Llorente, A. M., & Sánchez Gómez, M. C. (2021). Digital competence in higher education research: A systemat-ic literature review. Computers & Education, 168, 104212. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104212
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Роман Павлов, Тетяна Павлова (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі статті, опубліковані в журналі Challenges and Issues of Modern Science, ліцензовані за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY). Це означає, що ви можете:
- Поширювати, копіювати та передавати статтю
- Адаптувати, реміксувати та створювати похідні роботи на основі статті
за умови, що ви надаєте належне посилання на оригінальну роботу, вказуєте ім'я авторів, назву статті, журнал та наявність ліцензії CC BY. Будь-яке використання матеріалів не повинно припускати схвалення авторами або журналом використаного матеріалу.