Багатогранність токенів у підприємницьких екосистемах: нові горизонти аксіології цифрових активів

Автор(и)

Ключові слова:

токеноміка, підприємницькі екосистеми, аксіологія цифрових активів, створення цінності в токенізованих системах, бізнес-моделі на основі блокчейну, гносеологія цифрових активів

Анотація

Мета. Дослідження спрямоване на вивчення багатогранної природи токенів у підприємницьких екосистемах та їх впливу на процеси створення й розподілу цінності, а також на розробку концептуальної моделі, що інтегрує токеноміку, підприємництво та аксіологію цифрових активів. Дизайн / Метод / Підхід. Дослідження базується на комплексному огляді літератури та синтезі існуючих теорій для розробки нової концептуальної моделі. Проводиться систематизація ролей і функцій токенів у підприємницьких екосистемах та аналіз їх впливу на механізми створення цінності. Результати. Виявлено, що токени виступають багатофункціональними інструментами фінансування, управління, стимулювання та репрезентації цінності в цифрових екосистемах. Визначено ключові аспекти впливу токенізації на створення цінності, включаючи демократизацію доступу до інвестицій, підвищення ліквідності нематеріальних активів та появу нових моделей монетизації. Запропонована концептуальна модель інтегрує токеноміку, підприємництво та аксіологію, пропонуючи цілісний погляд на токенізовані екосистеми. Теоретичне значення. Дослідження розширює розуміння токенів як складних соціотехнічних конструктів і вказує на необхідність перегляду теорій створення цінності в контексті токенізованих екосистем. Практичне значення. Результати припускають, що підприємцям та інвесторам слід враховувати багатогранну природу токенів при розробці та оцінці бізнес-моделей у цифровій економіці. Дослідження також підкреслює необхідність розвитку нових компетенцій у галузі токеноміки та управління токенізованими екосистемами. Оригінальність /Цінність. Запропонована концептуальна модель надає нову теоретичну рамку для аналізу токенізованих екосистем, що враховує їх складну соціотехнічну природу та міждисциплінарний характер. Обмеження дослідження /Майбутні дослідження. Майбутні дослідження мають емпірично перевірити запропоновану концептуальну модель на прикладі різних типів токенізованих проектів і вивчити довгострокові соціально-економічні наслідки широкого впровадження токенізації. Тип статті. Концептуальна стаття.

PURL: https://purl.org/cims/2403.030

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Autio, E., Nambisan, S., Thomas, L. D., & Wright, M. (2018). Digital affordances, spatial affordances, and the genesis of entrepreneurial ecosystems. Strategic Entrepreneurship Journal, 12(1), 72-95. https://doi.org/10.1002/sej.1266

Catalini, C., & Gans, J. S. (2018). Initial coin offerings and the value of crypto tokens (NBER Working Paper No. 24418). National Bureau of Economic Research. https://www.nber.org/papers/w24418

Chen, Y., & Bellavitis, C. (2020). Blockchain disruption and decentralized finance: The rise of decentralized business models. Journal of Business Venturing Insights, 13, e00151. https://doi.org/10.1016/j.jbvi.2019.e00151

Chod, J., & Lyandres, E. (2021). A theory of ICOs: Diversification, agency, and information asymmetry. Management Science, 67(10), 5969-5989. https://doi.org/10.1287/mnsc.2020.3754

Cong, L. W., & He, Z. (2019). Blockchain disruption and smart contracts. The Review of Financial Studies, 32(5), 1754-1797. https://doi.org/10.1093/rfs/hhz007

Davidson, S., De Filippi, P., & Potts, J. (2018). Blockchains and the economic institutions of capitalism. Journal of Institutional Economics, 14(4), 639-658 https://doi.org/10.1017/S1744137417000200

Fisch, C. (2019). Initial coin offerings (ICOs) to finance new ventures. Journal of Business Venturing, 34(1), 1-22. https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2018.09.007

Hisseine, M. A., Chen, D., & Yang, X. (2022). The application of blockchain in social media: A systematic literature review. Applied Sciences, 12(13), 6567. https://doi.org/10.3390/app12136567

Howell, S. T., Niessner, M., & Yermack, D. (2020). Initial coin offerings: Financing growth with cryptocurrency token sales. The Review of Financial Studies, 33(9), 3925-3974 https://doi.org/10.1093/rfs/hhz131

Kumar, T., Peddi, S., Animesh, R., Christ, Y., Piyas, M., & Walia, A. (2023). Impact of blockchain on social networking sites. IRE Journals, 6(10), 367-382. https://www.irejournals.com/formatedpaper/1704296.pdf

Momtaz, P. P. (2020). Initial coin offerings. PLoS ONE, 15(5), e0233018. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0233018

O'Dair, M. (2019). Distributed creativity: How blockchain technology will transform the creative economy. Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-3-030-00190-2

Oliveira, L., Zavolokina, L., Bauer, I., & Schwabe, G. (2018). To Token or not to Token: Tools for Understanding Blockchain Tokens. In International Conference of Information Systems (ICIS 2018), San Francisco, USA, 12 December 2018 - 16 December 2018, ICIS. https://doi.org/10.5167/uzh-157908

Spigel, B. (2017). The relational organization of entrepreneurial ecosystems. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(1), 49-72. https://doi.org/10.1111/etap.12167

Voshmgir, S. (2020). Token economy: how the Web3 reinvents the internet (Second edition). BlockchainHub Berlin. https://github.com/Token-Economy-Book/EnglishOriginal

Xu, X., Weber, I., & Staples, M. (2019). Architecture for blockchain applications. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-03035-3

Zavolokina, L., Bauer-Hänsel, I., Hacker, J., & Schwabe, G. (2024). Organizing for value creation in blockchain information systems. Information and Organization, 34(3), 100522. https://doi.org/10.1016/j.infoandorg.2024.100522

Zetzsche, D. A., Buckley, R. P., Arner, D. W., & Föhr, L. (2019). The ICO gold rush: It's a scam, it's a bubble, it's a super challenge for regulators. Harvard International Law Journal, 60(2), 267-315. https://journals.law.harvard.edu/ilj/wp-content/uploads/sites/84/3_ICO_60.2.pdf

Zook, M., & Grote, M. H. (2020). Initial coin offerings: Linking technology and financialization. Environment and Planning A: Economy and Space, 52(8), 1560-1582. https://doi.org/10.1177/0308518X20954440

Павлов, Р. А., & Павлова, Т. С. (2024). Від біткоїна до смарт-контрактів: підприємництво та філософія цінності в епоху криптоактивів. In В Т. Гринько (Ред.), Економічні детермінанти та конкурентні стратегії розвитку сучасних бізнес-структур: монографія (с. 341-407). Видавець Біла К. О. https://confcontact.com/2024-kolektyvna-monographiya/kolektyvna_monohrafiia_2024.pdf

Павлова, Т. С., & Павлов, Р. А. (2024). Онтологія цифрових об'єктів і технологічна нормативність: нові перспективи для цифрової етики. Epistemological Studies in Philosophy, Social and Political Sciences, 7(1), 86-96. https://doi.org/10.15421/342419

Завантаження

Опубліковано

2024-11-26

Номер

Розділ

Управління проєктами та лідерство

Як цитувати

Павлов, Р., & Павлова, Т. (2024). Багатогранність токенів у підприємницьких екосистемах: нові горизонти аксіології цифрових активів. Challenges and Issues of Modern Science, 3, 250–258. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/226

Share