Forthcoming

Інтеграція емоційного інтелекту та нейропсихологічних підходів у кризовий менеджмент освіти

Автор(и)

  • Юлія Старова Відокремлений структурний підрозділ "Гуманітарно-педагогічний фаховий коледж Мукачівського державного університету" image/svg+xml
    • Написання рукопису – рецензування та редагування
    • Написання чернетки рукопису
    • Проведення дослідження
    • Розробка концепції
    https://orcid.org/0000-0002-0202-6939

Ключові слова:

емоційний інтелект, кризовий менеджмент, освіта, нейропрактики, психологічна підтримка, емоційна саморегуляція

Анотація

Мета. Теоретичне обґрунтування та практичне моделювання інтеграції психологічних ресурсів емоційного інтелекту й нейропідходів у систему кризового менеджменту в освіті. Фокус – пошук ефективних інструментів підтримки учасників освітнього процесу в умовах соціальної нестабільності, воєнних дій, емоційного виснаження та професійного вигорання. Дизайн / Метод / Підхід. Дослідження використовує міждисциплінарний підхід, що поєднує методи психологічного аналізу, концептуальне моделювання, системний підхід до управління в освіті, а також якісні методи: анкетування педагогів, системне моделювання інтервенцій. Результати. Обґрунтовано необхідність інтеграції емоційного інтелекту як регулятора психоемоційної стабільності та нейропрактик як активатора внутрішніх ресурсів у практику кризового менеджменту в освіті. Представлено модель взаємодії компонентів: когнітивно-емоційної регуляції, тілесно-орієнтованих технік, рефлексивної практики для формування безпечного освітнього середовища. Теоретичне значення. Уточнено понятійно-категоріальний апарат кризового менеджменту в освітньому контексті, розширено підходи до застосування емоційного інтелекту як системної складової психолого-педагогічної підтримки. Розкрито потенціал нейропсихологічних практик у регуляції стресових реакцій освітян. Практичне значення. Результати можуть бути використані освітніми менеджерами, тьюторами, а також у програмах підвищення кваліфікації педагогів. Запропоновані інструменти сприятимуть зниженню емоційного вигорання, підвищенню стресостійкості та ефективності управлінських рішень у кризових ситуаціях. Оригінальність / Цінність. Дослідження є новаторським у контексті інтеграції психологічних та нейропсихологічних інструментів в управлінську практику освіти. Уперше представлено модель, де емоційний інтелект розглядається не лише як особистісна якість, а як стратегічний ресурс освітнього менеджменту в умовах кризи. Обмеження дослідження / Майбутні дослідження. Дослідження має прикладний характер. Обмеження – невелика вибірка та короткочасність спостереження. Перспективи – довготривале впровадження й адаптація моделі в різних типах закладів освіти. Тип статті. Прикладне дослідження.

PURL: https://purl.org/cims/4.302

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Abramov, D., & Stasiuk, Y. (2024). Analysis of the leader’s role in ensuring project success: style, adaptability, and emotional intelligence [In Ukrainian]. Challenges and Issues of Modern Science, 3, 180–187. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/208

Barinua, V., Chimere-Nwoji, C. C., & Ford, H. O. (2022). Manager’s emotional intelligence and team effectiveness: A theoretical review. Saudi Journal of Business and Management Studies, 7(5), 120-124. https://doi.org/10.36348/sjbms.2022.v07i05.001

Goleman, D., Boyatzis, R. E., & McKee, A. (2013). Primal leadership: Unleashing the power of emotional intelligence (Reprint, annotated ed.). Harvard Business Press. https://books.google.com/books?id=ibQTAAAAQBAJ

International Medical Corps. (2017). Psychological first aid: Guide for field workers (Originally published 2011 by World Health Organization) [In Ukrainian]. Unìversitetsʹke vidavnictvo PULʹSARI. https://iris.who.int/handle/10665/44615

Karamushka, L. M., Kredentser, O. V., Tereshchenko, K. V., Lahodzinska, V. I., Ivkin, V. M., & Kovalchuk, O. S. (2021). Psychological and organizational determinants of promotion of educational staff’s psychological health in conditions of social tension: Monograph (L. M. Karamushka, Ed.) [In Ukrainian]. Publisher Viktoria Kundelska. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728402/

Kharchenko, I. I., & Semenikhina, O. V. (2024). Culture of professional communication and emotional intelligence: identifying connections. In Modern educational strategies under the influence of the development of the information society and European integration (pp. 526–576). Publishing House “Baltija Publishing”. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-405-4-27

Khassawneh, O., Mohammad, T., Ben-Abdallah, R., & Alabidi, S. (2022). The Relationship between Emotional Intelligence and Educators’ Performance in Higher Education Sector. Behavioral Sciences, 12(12), 511. https://doi.org/10.3390/bs12120511

Koshelieva, O., Kravchuk, O., & Tsyselska, O. (2023). The Role of Educational Management in the Context of Crisis. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 6(1), 63–75. https://doi.org/10.31866/2617-796x.6.1.2023.283951

Landry, L. (2019). How to become a more effective leader. Harvard Business School Online. https://online.hbs.edu/blog/post/emotional-intelligence-in-leadership

Lee, I. H. (2024). Emotional Intelligence in Higher Education: The Key to Successful Collaboration. LinkedIn. https://e.surl.li/cmrxau

Mindeguia, R., Aritzeta, A., Garmendia, A., Martinez-Moreno, E., Elorza, U., & Soroa, G. (2021). Team Emotional Intelligence: Emotional Processes as a Link Between Managers and Workers. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.619999

Niameshchuk, H., & Cherkasov, Y. (2024). Criteria for the Efficiency of Enterprise Personnel Management: Wartime Realities [In Ukrainian]. Challenges and Issues of Modern Science, 2, 399-404. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/175

Savchenko, Y. Y. (2014). Development of emotional intelligence in primary school children [In Ukrainian]. Education and Development of Gifted Personality, 12(31), 12–16. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2014_12_5

Shaw, L., Grose, J., Kustra, E., Goff, L., Ellis, D., & Borin, P. (2021). Cultivating an Institutional Culture that Values Teaching Developing a Repository of Effective Practices. To Improve the Academy, 40(1). https://doi.org/10.3998/tia.962

Sheviakov, O. (2024). Modeling the Leadership Potential of a Specialist [In Ukrainian]. Challenges and Issues of Modern Science, 2, 349-352. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/112

Sposito, L., Scafuto, I. C., Serra, F. R., & Ferreira, M. P. (2023). Influence of the project managers’ expertise and experience in the success of projects: the moderating effect of emotional intelligence. International Journal of Managing Projects in Business, 17(1), 1–26. https://doi.org/10.1108/ijmpb-06-2023-0129

Stasiuk, Y., Vainilovych, I., & Kobchenko, A. (2024). Role of Emotional Intelligence and Professional Culture in the Development of Higher Education Institutions [In Ukrainian]. Challenges and Issues of Modern Science, 3, 214–222. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/265

Taranenko, H., & Popravko, O. (2021). Implementation of the training technologies into the educational process of a higher education institution as a condition for personal and professional growth of a future specialist [In Ukrainian]. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 3(74), 153–158. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-3.29

Tytarenko, T. M., Dvornyk, M. S., Klymchuk, V. O., Lazorenko, B. P., Larina, T. O., Myronchak, K. V., Hundertailo, Y. D., & Savinov, V. V. (2022). How to help the individual during the transition from war to peace: Socio-psychological support. [A practical guide, in Ukrainian]. Institute for Social and Political Psychology, Imeks-LTD. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/732877

Vivek, R., & Krupskyi, O. P. (2024). EI & AI In Leadership and How It Can Affect Future Leaders. European Journal of Management Issues, 32(3), 174–182. https://doi.org/10.15421/192415

Voitenko, E., Myronets, S., Osodlo, V., Kushnirenko, K., & Kalenychenko, R. (2021a). Influence of emotional burnout on coping behavior in pedagogical activity. International journal of organizational leadership, 10(2), 183-196. https://doi.org/10.33844/ijol.2021.60525

Voitenko, E.; Kaposloz, H., Myronets, S., Zazymko, O., & Osodlo, V. (2021b). Influence of Characteristics of Self-actualization and Coping Behavior on Resistance of Teachers to Professional Stressors and Emotional Burnout. International Journal of Organizational Leadership, 10(1), 1–14. https://doi.org/10.33844/ijol.2021.60514

Voloshyna, I., & Krupskyi, O. (2024). Emotional intelligence as a factor in successful team management [In Ukrainian]. Challenges and Issues of Modern Science, 3, 188–195. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/246

Zavhorodnia, O. V., Zlyvkov, V. L., Kopylov, S. O., Kotukh, O. V., Kraieva, O. A., Lukomska, S. O., Miedintsev, V. O., Stepura, Ye. V., Chudakova, V. P., & Deputat, V. V. (2023). Theoretical and methodological tools for the integration of psychological knowledge in the context of EU scientific requirements and standards [In Ukrainian]. H. S. Kostiuk Institute of Psychology of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737222

Zhuk, O. P., & Drozdovska, L. O. (2022). Formation of management competences of managers and young specialists in the conditions of educational challenges and business development [In Ukrainian]. Efektivna ekonomìka, 11. https://doi.org/10.32702/2307-2105.2022.11.34

Zlyvkov, V. L., & Lukomska, S. O. (2019). Theory and practice of psychological training [In Ukrainian]. PP Lysenko M. M. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/721625

Завантаження

Опубліковано

2025-06-09

Номер

Розділ

Управління проєктами та лідерство

Категорії

Як цитувати

Старова, Ю. (2025). Інтеграція емоційного інтелекту та нейропсихологічних підходів у кризовий менеджмент освіти. Challenges and Issues of Modern Science. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/302

Share