Вплив штучного інтелекту на торгівлю: можливості та виклики для українського ринку

Автор(и)

Анотація

Штучним інтелектом називають галузь комп'ютерної лінгвістики та інформатики, яка займається математичним описом проблем та завдань, що мають схожі характеристики з діями, виконуваними людиною.

Штучний інтелект вже давно встиг стати невід’ємною складовою сучасного світу і продовжує посилювати свій вплив на різні сфери життя суспільства: систему охорони здоров'я та робототехніку, науку та освіту, економіку та інші. Однією з таких сфер є торгівля, яка відіграє важливу роль в розвитку економіки України.

Використання штучного інтелекту в торгівлі має значний потенціал для покращення процесів управління товарними запасами, логістики, персоналізації обслуговування та інших аспектів діяльності у цій галузі. Однак, поряд з усіма перевагами, виникають і певні виклики, пов'язані передусім з етикою, правовими аспектами, впливом на зайнятість та кібербезпекою.

Однією з ключових переваг використання штучного інтелекту в торгівлі є можливість автоматизувати процеси управління товарними запасами і логістикою. Системи зі штучним інтелектом можуть швидко аналізувати дані про попит, прогнозувати потреби в товарам та матеріалах, оптимізовувати логістичні рішення, зменшуючи витрати та підвищуючи ефективність.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Андрощук Г. О. Технології штучного інтелекту: тенденції розвитку. 2019. URL: https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2019/26.02.19/26.02.19-4-9.pdf.

Бурдяк О. М. Клієнтоорієнтована логістика в інтернет-торгівлі. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інсти-туту. 2018. Випуск I-II (69-70). C. 222-228. URL: http://chtei-knteu.cv.ua/herald_en/content/download/archive/2018/36.pdf.

Іванечко Н. Р., Процишин Ю. Т., Никитишин Т. В. Цифрові технології в роздрібній торгівлі: зарубіжний та Український дос-від. Food Industry Economics. 2020. Vol. 12. №. 1. C. 77-85. https://doi.org/10.15673/fie.v12i1.1671.

Іваницька А. Ю., Іванов Д. Є., Зубик Л. В. Модель прогнозування поведінки покупця на основі технологій аналізу великих даних Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер.: Інформатика та моделювання = Bulletin of the National Tech-nical University "KhPI" Ser.: Information and Modeling : зб. наук. пр. 2021. № 2 (6). С. 89-100. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/0020c0a1-2eb9-4d6d-a288-1fde808e48de/content.

Кашуба О. А., Гронь О. В. Вплив штучного інтелекту на ро-звиток міжнародної торгівлі. Digital Transformations of Modernity: Proceedings of the Multidisciplinary International Scientific-Practical Conference (January 24, 2022. Coimbra, Portugal). Cernihiv: REICST, 2022. С. 49-52. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/28176/1/11-42-PB.pdf.

Піжук О. І. Штучний інтелект як один із ключових драй-верів цифрової трансформації економіки. Економіка, управління та адміністрування. 2019. №. 3(89). С. 41-46. https://doi.org/10.26642/ema-2019-3(89)-41-46.

Chat GPT: Nowy wymiar zarabiania dzięki sztucznej inteligencji. URL: https://www.money.pl/gospodarka/chat-gpt-nowy-wymiar-zarabiania-dzieki-sztucznej-inteligencji-6897219639913280a.html

Chen X. et al. Two decades of artificial intelligence in educa-tion. Educational Technology & Society. 2022. Vol. 25. №. 1. P. 28-47. https://doi.org/10.30191/ETS.202201_25(1).0003.

Lebedeva L., Sorokina A. Contactless economics: a theoretical phenomenon and the practice of formation. Commodi-ties·and·markets. 2022. Vol. 42. №. 2. С. 13-30. https://doi.org/10.31617/2.2022(42)02.

Lyon J. Y., Bogodistov Y., Moormann J. AI-driven Optimiza-tion in Healthcare: the Diagnostic Process. European Journal of Management Issues. 2021. Vol. 29. – №. 4. – P. 218-231. https://doi.org/10.15421/192121.

Makedon V. et al. Arrangement of Digital Leadership Strategy by Corporate Structures: a Review //Economic Studies. 2022. Vol. 31. №. 8. P. 9-40. URL: https://www.iki.bas.bg/Journals/EconomicStudies/2022/2022-8/02_Nataliya-Krasnikova.pdf.

Makedon V., Mykhailenko O., Vazov R. Dominants and Fea-tures of Growth of the World Market of Robotics. European Journal of Management Issues. 2021. Vol. 29. №. 3. P. 133-141. https://doi.org/10.15421/192113.

OpenAI [Електронний ресурс] : [Веб-сайт]. – Електронні дані. – URL: https://openai.com/ (дата звернення 25.05.2023) – Назва з екрана.

Salvagno M. et al. Can artificial intelligence help for scientific writing?. Critical care. 2023. Vol. 27. №.1. P. 1-5. https://doi.org/10.1186/s13054-023-04380-2.

Zaharchuk V., Klym O., Antokhova I. The use of artificial in-telligence in trade. ΛΌГOΣ мистецтво наукової думки. 2020. URL: https://www.ukrlogos.in.ua/10.11232-2663-4139.15.23.html.

Завантаження

Опубліковано

2023-06-06

Номер

Розділ

Інформаційні технології, керування процесами та інноваційними проектами

Як цитувати

Воробйова, В., & Чернявська, Т. (2023). Вплив штучного інтелекту на торгівлю: можливості та виклики для українського ринку. Challenges and Issues of Modern Science, 1, 374-378. https://cims.fti.dp.ua/j/article/view/71

Share