Емоційний інтелект як фактор успішного управління командами
Ключові слова:
емоційний інтелект, управління командою, розвиток, лідер, члени команди, управлінські рішенняАнотація
Мета. етою цього дослідження є вивчення ролі емоційного інтелекту (ЕІ) у підвищенні ефективності управління командою. Зокрема, як ЕІ впливає на командну динаміку, комунікацію, вирішення конфліктів та загальну продуктивність команди. Дизайн / Метод / Підхід. Під час написання роботи було вивчено матеріали праць провідних науковців. У дослідженні використано змішаний підхід, що поєднує якісні та кількісні методи збору даних. Результати. Отримані результати свідчать про сильну позитивну кореляцію між високим рівнем емоційного інтелекту у лідерів команд та покращенням показників ефективності роботи команди, включаючи продуктивність, співпрацю та задоволеність роботою. Якісні дані показали, що лідери з високим рівнем ЕІ краще розпізнають емоції членів команди, сприяють відкритому спілкуванню та мотивують своїх підлеглих. Теоретичне значення. Це дослідження робить внесок в існуючу літературу про емоційний інтелект. Воно підтримує теоретичну базу, яка припускає, що ЕІ є критично важливою компетенцією для ефективного лідерства та командної динаміки, розширюючи розуміння того, як емоційний інтелект впливає на організаційну поведінку. Практичне значення. Результати дослідження підкреслюють важливість включення тренінгів з емоційного інтелекту в програми розвитку лідерства. Організаціям слід надавати пріоритет емоційному інтелекту в процесі найму лідерів команд і проводити тренінги для підвищення емоційної компетентності. Розвиток культури, яка цінує емоційну обізнаність, може призвести до створення більш згуртованих і високоефективних команд. Оригінальність / Цінність. Це дослідження додає цінності, долаючи розрив між теорією емоційного інтелекту та практичним застосуванням в управлінні командою. Воно підкреслює необхідність ЕІ в лідерських ролях і надає практичні ідеї для організацій, які прагнуть поліпшити командну динаміку і продуктивність. Обмеження дослідження / Майбутні дослідження. Майбутні дослідження можуть бути зосереджені на проведенні довготермінових досліджень для оцінки впливу емоційного інтелекту на управління командою та дослідження ролі емоційного інтелекту в різних культурних контекстах. Тип статті. Практична стаття.
Завантажити
Посилання
Гайдукевич, К., & Поліщук, Л. (2023). Емоційний інтелект як важлива складова успіху в професійній діяльності івент-менеджера. Питання культурології, (41), 78-88. https://doi.org/10.31866/2410-1311.41.2023.276695
Голобородько, Т. В., & Буркова, Л. А. (2023). Етичні аспекти лідерства в управлінській практиці: роль інформаційного забезпечення та менеджменту персоналу в умовах розвитку цифрового суспільства. Інвестиції: практика та досвід, (14), 47–54. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2023.14.47
Дуляба, Н. І., & Озарчук, К. С. (2020). Особливості формування системи управління персоналом підприємств у сучасних умовах. Інфраструктура ринку, (39), 165-170. https://doi.org/10.32843/infrastruct39-27
Жук, О. П., & Дроздовська, Л. О. (2022). Формування управлінських компетентностей менеджерів і молодих фахівців в умовах освітніх викликів та розвитку бізнесу. Efektyvna Ekonomika, 11. https://doi.org/10.32702/2307-2105.2022.11.34
Заграй, Л. Д. (2021). Емоційний інтелект як складник професійної компетентності менеджера. Вчені записки ТНУ імені ВІ Вернадського. Серія: Психологія. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія, 32(6), 47-54. https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.6/08
Костюк, А. В. (2014). Емоційний інтелект та шляхи його розвитку. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки, (2 (1)), 85-89. http://surl.li/kvhwcf
Крупський, О. П., & Кіба, К. С. (2012). Взаємозв’язок між емоційною компетентністю та лідерством як складниками педагогічної діяльності. Педагогіка вищої та середньої школи, 36, 222-229. https://journal.kdpu.edu.ua/ped/article/download/3416/3127
Крупський, О. П., & Стасюк, Ю. М. (2024). Ефективна комунікація в галузі туризму. Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі, 136-138. https://www.researchgate.net/publication/375834752_Efektivna_komunikacia_v_galuzi_turizmu
Крупський, О. П. (2014). Процес формування і розвитку організаційної культури туристичних підприємств. Управління розвитком підприємства в інтеграційних умовах: колект. монографія/за заг. ред. ТВ Гринько, 162-177. http://surl.li/jljjmi
Олійник, І. В. (2023). Роль емоційного інтелекту в ефективному лідерстві. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (16), 222-228. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.16.29
Afshari, L., Nasab, A. H., & Dickson, G. (2020). Organizational Culture, Social Capital, and Knowledge Management. International Journal of Knowledge Management, 16(2), 52–66. https://doi.org/10.4018/ijkm.2020040104
Aseery, M., Mahran, S., & Felemban, O. (2023). The relationship between emotional intelligence and conflict management strategies from the nurse managers’ perspective. Cureus, 15(3). https://doi.org/10.7759/cureus.35669
Barinua, V., Nwoji, C. C. C.-, & Ford, H. O. (2022). Manager’s Emotional Intelligence and Team Effectiveness: A Theoretical Review. Saudi Journal of Business and Management Studies, 7(5), 120–124. https://doi.org/10.36348/sjbms.2022.v07i05.001
Grynko, T., Krupskyi, O. P., Koshevyi, M., & Maximchuk, O. (2018). Tangible and intangible rewards in service industries: Problems and prospects. Journal of Applied Economic Sciences, 12(8), 2481–2491. https://www.researchgate.net/publication/323540055_Tangible_and_intangible_rewards_in_service_industries_Problems_and_prospects
Klochko, A. O. (2021). Features of the development of innovative management styles by team roles managers of educational organizations. Dnipro Scientific Journal of Public Administration, Psychology, Law, 1, 83–88. https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.1.13
Kharchenko, I. I., & Semenikhina, O. V. (2024). Section 27. Culture of professional communication and emotional intelligence: identifying connections. “Modern educational strategies under the influence of the development of the information society and European integration,” 541–591. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-405-4-27
Krupskyi, O. P., Stasiuk, Y. M., Hromtseva, O. V., & Lubenets, N. V. (2022). The Influence of Emotional Labor of Family Doctors on their Well-Being and Job Satisfaction. European Journal of Management Issues, 30(4), 215-223. https://doi.org/10.15421/192218
Mindeguia, R., Aritzeta, A., Garmendia, A., Martinez-Moreno, E., Elorza, U., & Soroa, G. (2021). Team Emotional Intelligence: Emotional Processes as a Link Between Managers and Workers. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.619999
Neves, R. (2024). Collaboration and Team Dynamics. In The Engineering Leadership Playbook: Strategies for Team Success and Business Growth (pp. 113-179). Berkeley, CA: Apress. https://doi.org/10.1007/979-8-8688-0140-2_3
Sposito, L., Scafuto, I. C., Serra, F. R., & Ferreira, M. P. (2023). Influence of the project managers’ expertise and experience in the success of projects: the moderating effect of emotional intelligence. International Journal of Managing Projects in Business, 17(1), 1–26. https://doi.org/10.1108/ijmpb-06-2023-0129
Vivek, R., & Krupskyi, O. P. (2024). EI & AI in leadership and how it can affect future leaders. European Journal of Management Issues, 32(3), 174-182. https://mi-dnu.dp.ua/index.php/MI/article/view/512
Zhang, Q., & Hao, S. (2022). Construction Project Manager’s Emotional Intelligence and Team Effectiveness: The Mediating Role of Team Cohesion and the Moderating Effect of Time. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.845791
Zos-Kior, M., Hnatenko, I., Isai, O., Shtuler, I., Samborskyi, O., & Rubezhanska, V. (2021). Management of efficiency of the energy and resource saving innovative projects at the processing enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development, 42(4), 504–515. https://doi.org/10.15544/mts.2020.52
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Inna Voloshyna, Oleksandr Krupskyi (Author)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі статті, опубліковані в журналі Challenges and Issues of Modern Science, ліцензовані за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY). Це означає, що ви можете:
- Поширювати, копіювати та передавати статтю
- Адаптувати, реміксувати та створювати похідні роботи на основі статті
за умови, що ви надаєте належне посилання на оригінальну роботу, вказуєте ім'я авторів, назву статті, журнал та наявність ліцензії CC BY. Будь-яке використання матеріалів не повинно припускати схвалення авторами або журналом використаного матеріалу.